onsdag, januari 09, 2008

Ovissheten slukar energi!

Redan sommaren 2007 begärde jag en redovisning om Fanerduns utveckling i KSAU med tanke på att det redan då stod klart för de flesta, att arbetet inte skulle vara klart till invigningen.

Jag fick då lugnande besked att allt rullade på som det skulle. Det har därefter inte heller givits någon annan information, än att det är formalia som hindrar processen. Ingen annan har heller tagit upp tråden och då faller ju ärendet platt.
Trots att detta är ett samtalsämne i konkurrens med vädret , är det omöjligt att få en diskussion kring sakfrågorna.
Nu har jag därför än en gång bett om svar på ett antal frågor och funderingar inför nästa KSAU.

Dessutom visar det sig nu att CEBEC är ett helt annat företag i Sverige och inte ens registrerat för expot vid Bombardier.
Egentligen skulle vi inte behöva bry oss för företagen ska få verka fritt. Här har dock socialdemokraterna förknippat Fanerdun så starkt med kommunen och där man använt skattepengar i marknadsföringen.

Nu är det dags för klara besked.
För att det ska vara någon mening med att ha kontakter med företag i diktaturer, måste man ju tro att detta leder till en öppning och så småningom en demokratisk utveckling.
Därför anser jag att man inte kan visa ”förståelse” och skylla på kulturkrockar hur länge som helst.
Jag anser att kommunens tjänstemän har ställt upp och på alla sätt försökt överbrygga svårigheterna, men det måste finnas en ömsesidig vilja att anpassa sig och lära av de regler som gäller.

Jag hoppas att vi denna gång ska få till ett samtal, där vi i kommunen tar fram en strategi eller plan B i syfte att det arbete som ändå är nedlagt i projektet, ska komma kommunen till godo.

Inga kommentarer: