fredag, juli 23, 2010

Östersjövatten på menyn

Oj, oj vad kroppen har testats denna sommar! Först fotblåsor efter vandringar i Petersburg under deras hetaste sommar på länge. En sjuksköterskerygg med värk efter många patientlyft har nu efter två dagar vid hamnfestival ersatts med en värk i hela kroppen och total utmattning i alla muskler.
"ställer du upp i en lagkamp där vi helst har de första namnen på riksdagslistan".
Ja, att det gällde vatten gick ju att räkna ut när det var en hamnfestival, men i övrigt var det hemligt vad vi skulle göra. Jag ställde upp, men i ärlighetens namn kunde jag inte ana vad jag gav mig in på.

När vi kom till Oskarshamn så möter vi tre lag med unga till synes vältränade män och det har nu varit två tävlingskvällar med riktiga kraftprov. Funballz verkar enkelt men när man sätter igång tappar man snabbt kontrollen. Det var bara att kämpa kämpa.Det märkliga är att när jag vann förklarades det med att de andra var gentlemän eller att jag fick hjälp av vinden. Det verkar helt omöjligt att jag som kvinna skulle kunna vinna av egen förmåga!

Till tröst kan jag säga att jag inte hade mycket att tllföra i dragkampen i går, fast jag tog i för folk och fosterland. Där krävdes ju stor tyngd i kroppen och råstyrka och där kan jag inte hävda mig, det erkänner jag.
Vi är ialla fall ett härligt lag och våra motståndare är jättetrevliga och i kväll blir det säkert fler kallsupar.

Men jag ska först hinna med lite jobb och närvaro vid Kalmar marknad där Folkpartiet bjuder på frukt och dricka. Det behövs mycket människor till ballongblåsning, utdelning av politiska material och samtal med människor.Tack till alla medlemmar som ställer upp under sin semester!

Och om magen repar sig efter kallsupen, bildar vi gemensamt lag med våra vänner i Oskarshamn i kväll.Det är en kul grej och säkert rolig underhållning för publiken. Roligt också att få träffa så många trevliga tävlande. Viljan att vinna är det inget fel på i vårt länslag med en Västervikare, två Oskarshamnare och två Kalmarbor. Bara musklerna ville mobilisera lite mera.....

Inga kommentarer: