torsdag, september 14, 2006

slutspurt

Nu lovar Göran Persson billigare el till basindustrin genom att påverka Vattenfall. Han lever inte i samma marknadsekonomi som vi andra, utan tror att man i en regeringsförklaring kan ändra marknaden. Möjligtvis kan han få börsen att åka upp och ner genom olika uttalanden, men skatten på energin är han själv pappa till.Han kan alltså påverka skatten i Sverige, men inte ett företag som agerar på en internationell marknad.

Men nu levererar Göran Persson ett vallöfte om dagen, och han hoppas att minnet är kort hos väljarna, för detta har vi varit med om i hur många val som helst.
I förra valet lovade socialdemokraterna 10 000 nya äldreboenden. Det har blivit
10 000 färre under denna perioden. Nu lovar man helt fräckt samma sak i detta val!
Det är verkligen inflation i vallöften från socialdemokraterna även i kommunen.
Jag hoppas att alla, innan de röstar, kollar vad som egentligen blivit genomfört av vallöftena under deras maktinnehav.

av LO:s medlemmar har socialdemokraterna fått 90 miljoner kronor till valrörelsen.
Denna veckan har de knackat dörr och delat rosor till hushållen. Det finns ju inget annat parti som har råd med det. Folkpartiet består av fritidspolitiker som har ett vanligt jobb att sköta. Våra förutsättningar är helt annorlunda.

Vi får lita på att människor följt vad vi gjort historiskt, och under senaste åren.
För min del har jag konsekvent drivit de frågor jag gick till val på 2002.
Jag känner att vi har en stadig kurs i Kalmarpolitiken och jag förlitar mig på att det smäller högre än en ros veckan före valet.

Inga kommentarer: