torsdag, januari 18, 2007

Nu är vi på väg!

Jag har nu installerat mig i mitt lilla rum i stadshuset. Jag kommer att ändra min presentation inom kort, men det har varit en liten omställningstid med flytt av pärmar och info om min nya arbetsplats. Jag har också varit på ett första kommunstyrelse med nya ledamöterna.

Där behandlade vi en förstudie som kommunen skall göra tillsammans med vägverket.
Jag och hela Fp välkomnar nu att vi från kommunens sida kan påverka och kanske påskynda en bättre infrastruktur i och till vår kommun.
Vi har ju lobbat under många år för en Europaväg värd namnet, och en kringfart som innebär att vi kan utveckla Rinkabyholm på ett bättre sätt. Nu har vi ju också en regering som kan tillåta alternativa finansieringslösningar. Ett viktigt steg för den nya vägen.

Inga kommentarer: