söndag, oktober 08, 2006

Att lita på?

Vid ett informationsmöte om Fanerduns etablering i Kalmar ställde jag några frågor bland annat om företagets soliditet. Allt detta skulle vi få svar på av den delegation som åkte till Kina för kommunens räkning. När jag efterfrågade svaren på frågorna stod Johan Persson s, i kommunfullmäktige och försäkrade att de dokument jag efterfrågade fanns.
Ännu har varken jag eller någon annan fått svar på frågorna.

När vi skulle besluta om detaljplanen m.m.för polishuset hade många sakägare synpunkter, och Arla som behöver ett skyddsområde var kritiska till bygget.
Då satt Johan Persson i Kommunstyrelsen och försäkrade att Han hade muntliga försäkringar om att Arla var helt nöjda med detaljplanen. Ändå har Arla överklagat.
I fortsättningen tar jag nog kommunalrådets försäkringar med en hel skopa salt.

Inga kommentarer: