fredag, oktober 20, 2006

Äntligen 60!

Precis hemkommen från min födelsedagsresa till Rom. Jag och några vänner firade i dagarna fyra med kultur, god mat och shopping.Helt underbart hela tiden!

Vi hade en strålande tur med vädret och solen lyste över oss hela tiden. Vi bodde på ett nunnekloster, så vi hade ingen TV att tillgå, och vi måste vara inne mellan
23 00 och 07 00. Vår "frihet" räckte dock för oss, och vi utnyttjade den väl.
Vi fick veta om tunnelbaneolyckan via telefon från Sverige, men vi åkte inte T-banan.
Det är skönt att vara helt frånkopplad några dagar, men nu är mina batterier fulladdade igen.
Rom har ju mycket stenläggning i gatorna, men har ändå lyckats med att fylla upp så mycket mellan stenarna att det är lätt att promenera. Fiffiga handikappsanpassningar såg jag också.
Annars måste jag väl tillstå att jag inte tittade så mycket på stenläggningen.
I Rom lyfter man ju istället blicken och "tar in" hela staden, vart man än är.

Men Kalmar har också har minsann också många smultronställen att "ta in".
Det gäller bara att använda turistblicken.

Inga kommentarer: