måndag, december 11, 2006

Nya kvastar sopar bäst?

När jag blev vald till andra namn på listan inför den förra mandatperioden var det med votering (denna gången blev jag vald direkt av både medlemmarna och väljarna till första namn)i partiet.Då var det en som sade att "nya kvastar sopar bäst, men de gamla vet var skräpet finns". Idag hade min partikollega sin sista dag i kommunstyrelsen efter 17 år där. Efter nyår har jag inte Bengt vid sidan om mig i kommunatyrelsen, men han har under dessa fyra åren lotsat mig och förklarat det jag inte förstått. Jag har dock alldeles själv hittat en massa skräp, som jag sopat fram med interpellationer och frågor.

Kalmar kommun har mycket kvar att göra. Det kommunala hantverket har länge fått stå tillbaka för de stora rubrikerna. Men nu är valet över och rubrikernas löften har förvandlats till utredningar, för det är socialdemokraterna experter på.
Jag tänker dock inte bara vara städgumma utan försöker möblera om lite också.

Inga kommentarer: