måndag, oktober 10, 2005

Vårt lokala AMS.

Destination Kalmar AB i Kalmar har ju satt ett mål att Kalmar kommun skall utöka sin befolkning till 70 000 personer. Nu skall inga kostnader sparas för att uppnå detta mål. Och det ska ske med marknadsföring! AMS slukar pengar för att ”öka jobben”. DK slukar pengar för att öka befolkningen. DK är omättligt och på kommunstyrelsesammanträdet idag ville DK ha 250 000 till att marknadsföra Kalmar vid IKEA:s entré. Destination Kalmar är ett marknadsföringsbolag, som bör prioritera sin verksamhet inom befintlig budget. Därför yrkade jag avslag. Men övriga partier svalde betet och biföll förslaget. IKEA:s etablering är en riktig vitamininjektion för Kalmar och innebär även fler besökare till stadens centrum. Det innebär krav på bättre vägar och parkeringsplatser, så att vi kan ta hand om de som vill besöka Kalmar. Jag vill självklart att vi blir fler invånare och det får vi med bättre kommunal service och bättre företagsklimat. Kalmar är en kommun med fantastiska möjligheter, men det räcker inte med bara marknadsföring.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.