måndag, januari 16, 2006

nu beslutar vi åt Tyskland

Vänsterpartiet hade idag en skrivelse till kommunstyrelse i Kalmar, där de ville att Kalmar kommunstyrelse ska ställa sig bakom ett upprop" säg nej till prostitution under fotbollsVM". Det är ju vällovligt och jag vill motverka prostitution var det än sker. Man kan heller inte veta om det i skrivelsen var korrekt. Jag anser att vi inte lokalt ska använda sammanträdestiden till att besluta över andra länder. Vi har ju valt representanter till europaparlamentet, och åtminstone liberalerna arbetar som bävrar för att stoppa prostitutionen i Europa. Då kan vi som kommunpolitiker plötsligt komma till kommunstyrelsen med alla frågor som vi är missnöjda med i andra länder. Vi kan ju protestera mot brott mot mänskliga rättigheter i många länder. Det är ju väldigt viktiga frågor, men vi ska sopa framför egen dörr också, för här i Kalmar finns också väldigt mycket att göra. Jag är förvånad över att detta förslag fick läggas. Men nu har ju kommunstyrelsens ordförande öppnat upp för det mesta. Jag får fundera på hur jag bäst ska använda det. Hur röstade jag? Ja man kan ju inte avstyrka för då blir det ju alldeles fel. Jag röstade för ett upprop, men skrev en protokollsanteckning om att jag protesterar mot prostitution var än det sker, men att jag inte tycker att detta ärende hörde hemma i Kalmar kommunstyrelse.

Inga kommentarer: