lördag, juni 09, 2007

glada och obehagliga överraskningar.

Igår kväll firade jag och mina arbetskamrater från operation av en pensionerad narkosskötare.
Han var helt överraskad när vi kom (en full busslast) och hämtade honom till Kackelstugan på Öland. Hans fru har varit mellanhand och han anade ingenting! En jättelyckad fest och garanterat ett glatt minne.
Det var den glada överraskningen.

Överraskning med bumerangeffekt blev det när Johan Persson, s inför arbetsutskottets sammanträde tidigare i veckan hade förvissat sig om namnunderskrifter på det usla förslaget om marknadsföringens från alla sina vänsterallierade och dessutom från en allierad från kd och moderaterna. Undertecknandet diskuterad inom moderaterna, som blev lika överraskade som alliansens väljare.
Nu när förslaget nästan nått kommunstyrelsen, visar det sig att Statens fastighetsverk inte har blivit konulterat i utredningen!
Och det var en riktig överraskning för mig, eftersom jag vid två olika föredragningar frågat om hur Statens fastighetsverk ser på förslaget.
De ser inga problem, har jag fått veta, och att man medvetet lurar oss är en riktigt obehaglig överraskning.

Det bekräftar bara det jag anat från början. Att resultatet av utredningen skulle peka dit Johan Persson ville. Allt annat är glömt eller gömt!

Inga kommentarer: