tisdag, september 11, 2007

Välkommen!

Folkpartiets landsmöte är partiets högsta beslutande råd och ca 500 motioner från medlemmar och partiledning skulle passera nålsögat = ombuden som är valda av varje Fp-län.I Kalmar län har vi oftast försökt att välja nya ombud, för att alla ska få inblick i beslutsprocessen. Ombuden får vara beredda på sena nattpass och jag hade det bra som fick delta som medlem. Jag har varit ombud och vet att det är både roligt, jobbigt och intensivt.Rena bantningskuren faktiskt, att under fyra dagar sitta klistrad över utskottens sammanjämkade förslag. de olika mötesordf. hade både kompetens och humor, vilket behövs när förslag och motförslag ska redas ut.
Folkpartiet liberalerna är unikt med att ge alla medlemmar möjlighet att tala för sina hjärtefrågor under landsmötet. Även om det blir långa debatter, så är det ett medlemsinflytande jag och vi alla vill värna om. Landsmötet är också öppet för alla medlemmar, men man får själv bekosta eller ordna resa och logi.

Jag tror de allra flesta tyckte att vi hade en härlig känsla av nystart från en jobbig period.
Jag är jätteglad att Birgitta Ohlsson och Sverker Thorén valdes in i partistyrelsen.Jag tycker det känns väldigt tryggt och säkert med Jan Björklund som partiledare. Vi känner honom och han är redan inne i regeringsarbetet. Så välkommen som partiledare Jan!

Trots tröttheten efter helgen känner jag mig stärkt i det politiska arbetet och inför framtiden.
Nu önskar vi bara att fler hittar till oss och väljer att bli medlemmar . Det är alltför lätt att bli insnöad på de egna hjärtefrågorna, om det inte kommer färska inlägg.

Du väljer själv hur mycket inflytande du vill ha. Mycket delaktighet och inflytande kostar mycket egen fritid, men vill du börja som stödmedlem så är du lika välkommen! Alla kan bidra med något!
Så välkommen att prova ett år som medlem. Det kostar 175 kr.

Inga kommentarer: