söndag, juli 06, 2008

Nu har jag haft semester i en vecka och jag tycker att denna sommar redan har haft ett bättre semesterväder än den förra. Kalmar med omnejd är ju fantastiskt och Öland på armlängds avstånd är inte heller fel. Det är härligt att kunna njuta där man bor men tänk på att detta åker människor hundra mil för att få uppleva!

Jag brukar vinterbada med en bastu i närheten, men nu var det skönt att bada ändå och det är ett gott sommarbetyg. Tänk så bra vi har det som bor här. Vi har nära till havet och skogen och staden var vi än bor.

Det blir inte mycket tid till TV:n, men idag har jag sett en riktig rysare .
Det var Wimbledonfinalen som höll på så länge att jag både tvättade och strök klart medan jag följde matchen. Efter regnuppehållet i matchen kunde jag inte slita mig från rutan, för det var verkligen två kämpar som inte gav bort något .

Egentligen skulle man inte lämna Kalmar på sommaren, men det måste bli en kort tur till Jazzfestivalen Köpenhamn. Jag vill självklart också träffa mina syskon, som jag ser alldeles för sällan. Där blir det mycket nostalgi och vi passar också alltid på att lösa de stora världsfrågorna. Så lite politik blir det även på semestern, men inte så mycket på bloggen i juli. Ha det gott och njut av sommaren!

Inga kommentarer: