fredag, juli 26, 2013

Se upp för kapning!

Nya semesterföreteelser är kapning av konto. Detta har hänt en väninna till mig och nu vet jag precis hur förädiska breven kan vara om man inte är varnad. För det har jag redan blivit av sagda väninna.

Det som avslöjar kaparen är ofta hur de formulerar sig. Man märker tydligt att breven inte är skrivna av den man känner. Men det bästa är naturligtvis att ta kontakt med den det berör.
undrar ändå hur någon utan att ta kontakt per telefon, lämnar ifrån sig kontonr  eller liknande.
Det måste väl också vara lätt  för polisen att se tillbaka och kolla upp vem som kapat.

Det händer ju så mycket inom politiken så man har lust att bara kasta sig in i debatten, men jag ska hålla fingrarna i styr och bara njuta lite till av sommarledigheten.
Andra sommarföreteelser är nostalgiträffar med släkten och besöka gamla kära platser och sätta blommor  på gravar och höra alla gamla minnen en gång till.
Det är alltid kul att träffas och det känns fint när  man med egna ögon sett att alla mår bra och så bestämmer vi att vi ses nästa år igen!
Det är sommartraditioner och det känns jättebra. Det ger mersmak och jag hoppas att de flesta kan njuta av den sommar som nu visar sin bästa sida.

Inga kommentarer: