I dagens Östran bjuds Johan Persson en hel sida för personlig marknadsföring.
Vad har han då åstadkommit?
25 punkter enligt honom själv( kanske lika osynliga som de 6 tättskrivna ark han utlovade som svar på mina frågor om Fanerdun inför det första beslutet i fullmäktige)
Det som verkligen är levererat är två gatnamnsskyltar och en ambition om att Destination Kalmar AB ska vidga sina vyer. Grattis till att det bara tog tio år att komma på, att marknadsföra kommunen utanför Kalmar Län!
Parkeringshuset har varit på tal sen 2000, och vår motion om P- hus lades i utredning före valet, men finns det en verklig vilja?
Johan talade sig varm för att Salve vid Dämmet skulle vara en kommunal angelägenhet när beslutet togs i fullmäktige. Hade han övertalat sitt parti att rösta med Folkpartiet, så hade kommunen sparat minst 20 miljoner.
Ansvaret för ekonomin vill han också lägga över på andra, men jag kan direkt räkna upp kostnader som vi sagt nej till som motsvarar flera av de miljoner vi nu har i underskott.
Dessutom har majoriteten tillgång till alla expertis, medan vi får ett förslag att reagera på två veckor före ett beslut ska tas. Det är lite ojämna styrkeförhållanden.
Tyvärr visar ju bara den märkliga konstruktionen med Kalmar Energi, att han fortsätter att trixa i ambition att både använda pengarna och ha dem kvar.
Hans önskan om en karriär inom näringslivet är ju intressant, med tanke på att han vägrar gå med på att pröva ynka 2 % av kommunens verksamhet årligen för konkurrens, som vi har föreslagit.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar