måndag, oktober 20, 2008

med nya batterier!

Tillbaka i vardagen igen med nya batterier efter att ha njutit tre dagars semester i Rom. Från sommarkläder till vinterkläder på några timmar. Lite mailfrossa får man när man ser alla obesvarade mail. Och alltid har jag för mycket i brevlådan, hur mycket jag än rensar! När jag öppnar tidningarna är det de vanliga nyheterna som rullar.

Kalmar FF har en (som vi hoppas tillfällig) svacka, men jag kanske har fel, när jag minns att de brukar vara bäst i början av säsongen. När räcket hade gett med sig i Göteborg och supportrarna ramlat handlöst kunde ambulansen köra rakt ut på planen. Det är naturligtvis väldigt viktigt att det går att komma in lätt och att våga köra på planen. Är det en yrkessskada av en sjukssköterska att sitta och tänka så när bilderna visas?

Och så Fanerdun förstås. Som om det inte vore nog att gräla om Fanerdun i lokalpressen, går grälet mellan Johan Persson och Jonas Löhnn vidare i Dagens Industri. Omstarten verkar gå trögt.
I såpan på riksnivå är det kyligt mellan vänstern och socialdemokraterna på grund av att vänstern inte får vara med. Svepskälet till utestängningen är att vänstern vill frångå utgiftstaket.

Lars Ohly har en poäng när han konstaterar att Mona Sahlin och Thomas Östros är måna om att hålla utgiftstaket, bara de själva får bestämma hur högt taket skall vara.

Inga kommentarer: