tisdag, december 23, 2008

Njut av de gröna lungorna i Jul!

Varför ägnade socialdemokraterna så mycket intresse åt en markreservation för Kärnhem, när socialdemokraterna nu på en vecka, och utan diskussion beslutar om markreservationer på den känsligaste och attraktivaste marken i Kalmar?
Det funderade jag över, när jag idag gick över den bortlovade marken i stan.

Att hänvisa till riktlinjerna för markreservationer känns som ytterligare ett svek, eftersom vi inte ens beslutat om vilken mark som ska vara ledig för försäljning.

Att utan helhetssyn, faktaunderlag eller insyn från övriga partier bara lova bort marken, är antingen tecken på maktfullkomlighet eller bristande respekt för de värden som vi vill hålla högt i en demokrati. Det sprider sig också en känsla hos kalmarborna, att det är den med kontakter i stadshuset som har förtur , och en sådan utveckling brukar vi kritisera i andra länder.

När man promenerar i Kalmar en härligt solig dag före julafton, blir man lite betryckt av att kommunen är så illa skött, och att majoriteten så totalt tappat greppet om ekonomin.

Jag har jag, trots socialdemokraternas skattehöjning och vanskötsel av Kalmars ekonomi en stark tro på att förändring är möjlig. Det är därför jag ger järnet i politiken. Men jag är också en hejare på att koppla av när jag kan , och det ska jag göra! Jag uppmanar mina bloggläsare att använda stadens gröna lungor medan de ännu finns, och jag önskar också både mina med- och motståndare, en skön ledighet och en riktigt God Jul !



Inga kommentarer: