torsdag, maj 19, 2011

Vilka vänner!

Tur jag inte börjat skriva om Juholts inlägg angående Sveriges insatser i Libyen.
Då hade det gällt att hänga med för att inte missa en ståndpunkt. Många olika och lika tvärsäkra åsikter har det blivit under kort tid.

Jag trodde aldrig att jag skulle tycka synd om kungen, men nu gör jag det nästan.
Vilka kompisar, om det är sant att de letar upp grabbar ur den undre världen för att sopa undan spåren från deras rumlande!
Nej, förresten jag kan inte tycka synd om kungen. Han har roat sig kungligt och hade säkert jättekul medan det varade.Men vilka vänner! Verkligen snabbtänkta!

Det är så trist med alla som tappar markkontakten, men än värre när de tar ut sin makt på andra.Kanske helt logiskt att sådana människor inte kan se riktigt klart när de ska "hjälpa till".

Drottningen verkar ju vara ett under av lojalitet. Både när det gäller sin far och sin make.Det är inte entydigt positivt! Man undrar ju bara hur snacket går runt det frukostbordet.

Inga kommentarer: