onsdag, november 28, 2007

Ursäkta att jag stör ordningen!

Peter Akinder ondgör sig i onsdagen 28 november opinionssida i Östran över att jag dristar mig till att uttrycka en egen politisk vilja.

Mitt inlägg under pressträffen var ett svar på Bertil Dahls inlägg om att han hellre sett en skattehöjning. Jag är beredd att hjälpa till för att undvika en skattehöjning, men eftersom socialdemokraterna, med Johan Persson i spetsen, vann valet på en överbudspolitik och nu inte klarar ekonomin, vore det ju en självklar sak att det nya sparpaketet innehåller någon eftergift i liberal riktning. Jag har därför lagt med några sådana förslag.

Men så avlägset är det i Kalmar med politiska diskussioner, att ett enda politiskt inlägg kan ge mig epitetet ”stridstupp”. Jag är förtroendevald, och bör väl om förhandlingen är ärligt menad, försöka ge politiken den inriktning jag gick till val på.

Men jag förstår att det känns obekvämt med nyordningar i stadshuset.
Det finns också en särskild beteckning på det beteende där man/män med automatik förkastar varje icke önskvärt inlägg med t.ex. ”gnäll”.

Inga kommentarer: