fredag, februari 22, 2008

Möjligen lite lomhörd.....

Som svar till Johans blogg
Jag får väl vara lite övertydlig i framtiden, eftersom det inte gått fram till Johan att jag tyckte att vi (eller ännu hellre styrelsen i Kalmarhem) skulle offentliggöra i januari, just för att inte skada förtroendet för ännu mera. Jag varnade just för att det kunde komma ut bakvägen. Kalmarhems styrelse skulle egentligen inte ha sammanträde förrän i slutet av februari.
Jag tror att man även som vice ordförande kan ha ett öppet förhållningssätt.
Jag har ju varit narkossjuksköterska i 35 år och är van att hantera tystnadsplikten. Jag är därför också van att göra avvägningar, om det finns risk för skada.
Jag tror generellt att det skapar mera oro och förvirring om människor tror att vi politiker inte berättar om mer än det som tidningarna lyckas leta upp.

Vad jag sa i måndags var att jag då var beredd att öppna ärendet, oavsett vad de övriga sa.
Jag tror också att det skapar ganska stor förvirring, att Johan och jag kommunicerar via bloggen om vad vi sa i förra veckan m.m. så nu ska jag hålla igen med det ett tag, men det är svårt när jag får små tips här och där, om alla tokigheter som skrivs.
Fick en kul förklaring på varför Johan Persson inte stavar mitt namn rätt ännu. Detta är en form av taktik som man lär ut i socialdemokratiska kretsar, och alltså inte ett återkommande stavfel.

Sen tycker jag att ordförande och styrelse i Kalmarhem gjorde det enda möjliga för att återvinna förtroendet till det demokratiska systemet. Nu får en ny styrelse möjlighet att börja med nya redovisningsrutiner och en bättre intern kontroll som en god grund för framtida utmaningar.

Inga kommentarer: