söndag, augusti 30, 2009

Nu tar vi över!

Jag brukar säga till alla nya förtroendevalda att de inte ska låta sig slukas upp av politiken utan försöka att också leva sitt vanliga liv. Jag försöker göra det själv, för vännerna och familjen är både stöd och mina bästa kritiker. De blir allt viktigare för mig! Jag behåller också mitt oberoende genom att hålla fast vid mina arbetskamrater och mina vänner sedan många många år. Jag har både bra arbete och vänner utanför politiken! Därför måste vi också göra det politiska uppdraget möjligt för fritidspolitiker!

I politiken lever vi ju i ett ständigt konkurrensförhållande och så ska det vara i en demokrati. Därför är det också så otroligt roligt att träffa partivänner på det sätt som jag gjort i Eskilstuna nu i två dagar. http://folket.se/nyheter/eskilstuna/1.461700 Mathias Sundin och Niklas Frykman som var vår värd hade också ett inslag i östnytt.


I Gävleupproret (vår första träff var där) stärker vi varandra och delger varandra tips och vi får tillfälle till ny information från inbjudna gäster. Vårt mål är att vi ska ta ansvar i majoritet i våra städer i nästa val. Människor här i Kalmar känner också, liksom många gjorde i Japan, att den majoritet som sitter länge blir ett med systemet och har svårt att göra reella förändringar.


I nätverket arbetar vi gemensamt för att bryta ett långvarigt socialdemokratiskt maktinnehav i våra kommuner.

Inga kommentarer: