fredag, februari 20, 2009

För lite och för sent!

Rubriken "för lite och för sent" har jag lärt mig av Mona Sahlin och hennes kompisar, som de tar till även om de bara har små förändringar att föreslå. Jag tycker ändå det är jättebra att det äntligen händer något när det gäller kommunfullmäktiges sammanträden. Nu när jag läser handlingarna till arbetsutskottet ser jag till min glädje att radiosändningar från dessa sammanträden kan bli verklighet. Jag vet inte i hur många år som Fp har föreslagit att vi ska sända ut från fullmäktige. Jag kan dock tycka att det är trist om det inte blir direktsänt, utan sänt dagen efter när allt redan refererats i tidningar och radio, så som förslaget ser ut.

Vi har ju också fått bifall på en motion om voteringsanläggning för ett par år sedan och vi har fått se vad en anläggning förmår. Man ska ju renovera på brofästet och naturligtvis måste vi få en modern teknik också i Kalmar. om den tekniken är installeras kan även webbmöjligheterna användas på ett bättre sätt.

Så i väntan på en bättre ekonomi i kommunens budget får vi kanske hålla tillgodo med lågbudgetvarianten av webbradio och att ärendena publiceras ("i sin helhet" som är mitt tilläggsförslag) dagen efter sammanträdet.

Inga kommentarer: