tisdag, februari 02, 2010

Tack Ingvar!

Ingvar Johansson, stadssekreterare och så mycket, mycket mer. En så uppskattad och respekterad ämbetsman har alldeles för tidigt gått ifrån oss. Ämbetsmannaansvaret tror jag är avskaffat sedan länge, men Ingvar kände ett tydligt ansvar för att allt skulle gå rätt till och att den enskilde inte på grund av byråkratin, skulle komma i ett underläge.

Du kunde på en minut plocka fram exakt den pärm eller mapp som behövdes och i ditt minne ha ett helt arkiv med kompletteringar. Reflexen, att när någon uppgift behövs, springa in till Dig för att komplettera, finns kvar hos mig, och varje gång påminns jag om att du inte kommer tillbaka.

Jag tänker på dina närmaste och kan naturligtvis inte föreställa mig deras sorg men jag vill tacka dig för de erfarenheter du hann dela med mig. Du hade alltid vänliga ord till var och en som hade förmånen att känna dig. Så många av mina partikolleger kan vittna om samma sak och du vet att vi uppskattat dig så.
Vi saknar din personliga prägel på arbetet, och vi minns din vänlighet och ditt engagemang. Tack för åren vi fick känna dig!

Inga kommentarer: