tisdag, juli 13, 2010

Det luktade bränt!

Så har Almedalsveckan gått och tänk vad mycket aktiviteter samlat på ett ställe!
Jag har ännu inte bevistat någon politikervecka, men jag gör det gärna om jag inte har något annat för mig. Annars är det väl få gånger som just politiken bevakas och man kan följa den via media, som denna vecka. Alla vill vara där!
Det blir lite som på stora fotbollsmatcher och evenemang (säkert inte just i Kalmar) att varken poliser, sjukvårdare eller brandmän vill missa att vara med där det händer och tar gärna just det passet.

Alla brände pengar i Almedalen, men Ohly var värst! FI visade mera konkret vilken skola han har gått i. Sen kom de gröna tätt följda av Sahlin och tillsammans skulle de minsann ge 12 miljarder mer till välfärden vad Alliansen än föreslog. Jan Björklund lovade en statlig miljard (liknande kömiljarden till vårdgarantin) om man i kommunen skötte det självklara, att gå ut med de gamla och låta dem välja maträtt!

Annars var det mest karbonpapper från förra valrörelsen tycker jag.
Det var också ett riktigt fattigdomsbevis för socialdemokraterna att Mona Sahlin behövde peka på att övriga rödgröna och veteraner som Lisbeth Palme och Ingvar Karlsson var med som ankare.

Jag tyckte Sahlin tal andades om hur bra det var förr, när socialstyrelsen bestämde hur många brödskivor om dagen som var lämpligt för medborgarna (då när brödet kunde ligga i flera veckor utan att mögla.) När Sveriges gränser var stängda och vi kunde KONTROLLERA medborgarna.

Som Göran Persson dagdrömde vid Kinabesöket om hur bra den "politiska stabiliteten" och det kinesiska exemlet är! Det är riktningen för de rödgrönas politik som skrämmer mig!

Nu blir det väl rent kaos, när vi liberaler vill att människor ska få bestämma och välja mera själva! Men heller lite kaos än statlig kontroll på medborgarnas val.
Redan nu när ICA kan registrera och lagra vad jag handlat i affären är gränsen överskriden för en liberal.

Nu tar jag mig friheten att ta lite semester, så inget bloggande på en hel vecka!

Inga kommentarer: