måndag, mars 10, 2008

En försvunnen minnesbild

Idag var det kommunstyrelse. Stort grattis till kommunstyrelsens ordförande som fått en liten flicka.
Alla är trötta och hungriga med 20 ärenden som ska in på förmiddagen och det borgar inte för några bra diskussioner. Alla motioner från oppositionen och alla medborgarförslagen låg bland de sista på ärendelistan. Det optimala vore att börja kl. 13 00 , för då hinner partigrupperna med egna möten och gemensamma gruppmöten innan och det blev dessutom en anständig tid att belysa förslagen och diskutera, före beslut.

Hade lovat att återkomma i ärendet minnesbilder, så här kommer en snabb rapport:

För ett tag sedan blev jag ju beskylld för att ge fel bild, när jag bl.a. sagt att det var bättre att styrelsen/Kalmarhem får tala om situationen för media innan den kommer bakvägen.
Majoriteten och Göran Häggfors kallar till sig tidningen.
Det stod, enligt tidningen att Göran Häggfors skrivit ihop ett brev med minnesbild som de andra skrivit under på. Där stod det, något kryptiskt, att det inte skrivits någon protokollsanteckning!
Det var ju inget beslutsärende. (Jag har endast skrivit en protokollsanteckning i kommunbolaget och det var angående beslutet i "skenaffären" med kommunen om Kalmar Energi. ) Protokollsanteckning skriver man när man inte är enig i beslutet.

Bland det värsta man kan råka ut för är att anklagas för att ljuga.
För att räta ut alla frågetecken och kunna bemöta artikeln bad jag Göran att få brevet som var utlämnat till Barometern. Jag blev först lovad att få det, men sen hade Göran råkat radera det. Fanns det något brev?

Bilden i tidningen ljuger väl inte, så jag får väl tro att majoriteten och Göran satt där tillsammans.
Men minnesbilden? Vart tog den vägen? Min är kvar i huvudet, kan jag säga.

Inga kommentarer: