onsdag, mars 05, 2008

i lånta fjädrar!

När du handlar i Kalmar på lördag, kan du slinka in på biblioteket som ligger granne med systraströmmen och fängelset.

Lördag 8 mars medverkar jag vid riksdagscafeét i biblioteket, Kalmar.
kl. 13 00- 15 00 fikar vi och samtalar om allt mellan himmel och jord.
Folkpartiet liberalerna har ingen riksdagsman denna period, så jag uppträder i lånta fjädrar för en dag.

Har någon frågor om Kalmars kommunpolitik, så kan vi också tala om det. Jag är nog Kalmars främsta förespråkare för fler P-platser i centrum och har försökt att väcka ett parkeringshus vid liv ( eller snarare väcka fullmäktige) med både motioner och interpellationer. P-huset dyker upp som en utredning före varje val och sedan läggs det i malpåse eftersom några i majoriteten tydligen bestämt sig för att försöka mota ut bilarna istället.
Som min cafékompis sitter Krister Örnfjäder från socialdemokraterna och han var sjukvårdsbiträde innan riksdagen. Jag har ju varit narkossjuksköterska i 35 år innan jag blev kommunpolitiker på heltid, så vi kan ju alltid tala om gamla sjukhusminnen, om vi inte får någon gäst.


Men nästan alla har ju synpunkter eller frågor på politiken och allra roligast är det om det blir riktigt trångt och trevligt i biblioteket.
På lördag kl. 13 00 ses vi alltså i biblioteket i Kalmar!

Inga kommentarer: