fredag, maj 03, 2013

Inte tillräckligt publikt!

Nu har jag läst i fler planer och utredningar att man hänvisar till kommunens parkeringsnorm. Var finns den!

Vi har haft ett förslag uppe i arbetsutskottet, men den skulle kompletteras och skickades tillbaka. Alltså har den inte ersatt den parkeringsnorm som kommunen beslutade om på 80-talet, tror jag det var. Det var innan min politiska tid, men ändå har jag levt med dessa parkeringar som är så styvmoderligt behandlade i vår stad.

Kalmar förtjänar bättre, och jag har ju interpellerat massor av gånger om både parkeringsnorm och parkeringsanläggning.
Det känns nästan pinsamt att interpellera igen, men snart finns väl ingen annan utväg, eftersom den alltid varit "på gång" och "snart klar", när jag frågat.

Både parkeringsnorm och parkeringsanläggning började utredas år 2006 efter en motion från Folkpartiet.
Var och en förstår att det tar lite tid att klämma fram en utredning i Kalmar. Om det inte är något publikt förstås. Kan majoriteten använda dem i ett val till? Hur länge kan en parkeringsnorm var "på gång" ? Det är frågan.

Inga kommentarer: