fredag, september 04, 2009

Inspirerande dagar!

Har nu kommit tillbaka från en givande träff tillsammans med Allianspartierna i Karlskrona och Växjö. Vi har mycket att samverka kring i sydostregionen, och jag ser med tillförsikt framemot ett uvidgat samarbete.
Idag besökte vi Mjölnergymnasiet i Torsås som verkligen samarbetar med näringslivet på ett föredömligt sätt! Jättekul med goda exempel!

Men nu har jag i veckan även varit i Stockholm och deltagit i prioritering av projekt som stöder Östersjöstrategin inom EU.
Det innebär att jag nu har arbete som väntar. Handlingar till kommunstyrelsen på måndag och till arbetsutskottet på tisdag pockar på uppmärksamhet. Alla samlade telefonsamtal är nog avklarade men resten spar jag till lördag- söndag.

Tidningarna har blivit lite dåligt lästa, men jag kunde inte undgå artikeln om min blogg i Östran där Johan Persson oemotsagd får bre ut sig. Dessutom får han utan vidare påstå att jag vill halvera antalet detaljplaner. Det är ju rena konstruktionen!
Jag tror däremot att det inte går att kommendera fram detaljplaner med ytterligare miljoner i en icke fungerande organisation! Det är den politiska styrningen som inte fungerar! Men detta lovar jag att återkomma till.

Inga kommentarer: