tisdag, september 08, 2009

KÄNNER DU MORGONDAGENS POLITIKER?

Föreslå morgondagens politiker!
Undrar du över varför en del blir helt uppslukade av politiken? Hur kan det vara så kul att tillbringa kvällar och helger åt möten, arbetsgrupper och studiebesök?

Folkpartiet i Kalmar har nu öppen nominering fram till 21 september. Om snart ett år är det dags för val igen. Jag uppmanar dig därför att föreslå morgondagens politiker. Känner du någon liberal som du tror vill göra en demokratisk insats för Kalmar och för Folkpartiet liberalerna?

Föreslagna personer kommer därefter att tillfrågas om de ställer upp och senare kommer ett provval att genomföras. En intervju görs av nomineringskommitten. Listorna kommer sedan att fastställas på nomineringsmöte i kommunen.
Det enda kravet är att kandidaterna delar de liberala värderingarna och vill engagera sig i nför valet 2010.
Självklart välkomnar jag även medlemmar som vill stödja oss genom sitt medlemsskap, eller som är nyfikna på det politiska livet och de demokratiska processerna. Nomineringar (namnförslag) kan göras via brev, telefon eller med e-post och digitalt via partiets hemsida.

Vi har fått flera nya medlemmar och jag vet själv från tiden då jag var ny att det är roligare att vara flera som är nyfikna på det politiska livet samtidigt. Jag tror också att vi "gamla politiker" behöver ruskas om ibland av nya kritiska medlemmar för att inte alldeles försvinna in i den politiska dimman.
Mitt motmedel är att även hålla fast vid mina vänner som inte är politiker. Det är en livlina.

Inga kommentarer: