söndag, november 18, 2012

Björn Brändewall på Kalmarbänken!

Förra lördagen var jag i Karlskrona på liberal trelänskonferens med Blekinge och Kronoberg och denna lördagen var jag med partiet på Metropol i Hultsfred då FP valde riksdagskandidat för perioden 2014-2018.

Grattis till Björn som arbetat hårt för sin kandidatur, och grattis Kalmar län som får en påläst och engagerad företrädare. Det är extremt viktigt för oss att vi nu har en riksdagskandidat som helhjärtat stöder den regionala inriktning som vi gemensamt bestämt i länet.

 Känns det avlägset med 2014?
Vi bestämde oss redan efter förra valet att välja riksdagskandidat i så god tid att hon eller han får god tid att göra sig känd i länet.

Jag har fått många frågor om varför jag inte eftersträvade en riksdagsplats, men jag ska satsa helhjärtat på att Kalmar kommun verkligen blir en välkomnande och attraktiv kommun.  Bara med en stark ekonomi och stor öppenhet kan vi skapa oss  en framstående position i en framtida sydostregion. Det innebär att vi först måste bryta socialdemokraternas maktmonopol. Politiken är idag så omfattande och så delegerad till proffessionen att man i opposition inte kan överblicka alltför vida fält. Vårt arbete för att vinna nya sympatisörer är dessutom inte begränsat till två månader före varje val.

Jag står på valsedeln för att stödja toppkandidaterna och visa mitt engagemang för hela det politiska fältet . Jag kommer självklart även här att bli lycklig för varje personröst som ett tecken på förtroende.
Jag kommer även framöver att  påverka våra ministrar och vår partiledning i stora övergripande frågor som har betydelse för regionen och mitt engagemang för fredsarbetet i EU  känns än viktigare idag för Sverige och Kalmar.
Jag tycker det ska bli jättekul att följa vår nya entusiastiska topptrio i riksdagspolitiken, och om två år är jag övertygad om att Folkpartiet liberalerna har minst en riksdagsledamot för Kalmar län!
Grattis till FP att ha sådana förmågor!


Inga kommentarer: