lördag, april 19, 2008

"sanning" och konsekvens

I dagen Barometern står det om en gissningstävling om mig och angrepp på bloggen, som Johan Persson anordnar och som Sebastian (nämnd i min spalt här bredvid)skriver om till tidningen. Det är bus som jag tror de politiska ungdomsförbunden brukar ägna sig åt och det är ju bara bra att kommunstyrelsens ordförande ägnar min blogg ett sådant intresse.
Vad som kanske inte förvånar mig lika mycket är att Johan Persson ensam blev tillfrågad och att tidningen sedan skriver hans förvanskning rakt av som en sanning. "Hon tycker inte att jag får skriva om folkpartiet eller henne på min blogg".

När har jag sagt detta? Aldrig!
Tidningen låter Johan tolka vad jag har sagt och jag har inte ens fått en chans.
Jag fanns till hands på telefon hela fredagen men ingen frågade mig.
Det är sådana gånger som bloggen blir en ventil, även om det inte förändrar något.
När man vet att många sitter och läser tidningen som en sanning och man inte kan rätta till det.

Min blogg är en politisk blogg (och det tror jag att de flesta bloggar är i någon mening) och det är klart att vi som arbetar politiskt skriver om varandra och varandras partier på bloggen. Jag har däremot sagt på bloggen och i tidningen att jag inte kommer att föra den politiska diskussionen med Johan via våra bloggar, eftersom han och jag möts i så många forum dit vi är valda att agera. Jag läser inte själv Johans blogg men får ju ändå veta att han skriver om mig och Fp, vilket är självklart. Jag har dock gjort klart att jag inte kommer att lockas in i en diskussion på bloggen. Om någon är seriöst intresserad av att diskutera en fråga med mig, så finns mina mailadresser helt offentligt. inger.hilmansson@liberal.se

Sen är det också självklart att jag har skrivit flera gånger om majoriteten och socialdemokraterna i Kalmar eftersom jag har haft min blogg sedan 2005 och Johan Persson har haft sin i några månader och säkert aldrig kommer att "hinna ifatt".

Inga kommentarer: