Jättebra att vi nu har en Alliansregering som ger förutsättningar för en pendeltrafik mellan Växjö och Kalmar. Det kommer kanske även att ge oss bättre möjligheter att komma med snabbtågen till och från Stockholm. Vilka konsekvenser det sen får för flyget i Kalmar är något vi måste ta med när vi diskuterar ett framtida kraftfält i sydostregionen.
När det gäller att köpa tåg på rea, kräver det naturligtvis en noggrann analys av förväntade driftskostnader och avskrivningstid.Vi har upplevt förr att man i glädjeyran gärna rundar av lite nedåt i kostnaderna.
Så länge jag aktivt har hållit på med politik (ca 15 år)har ett mötesspår vid Örsjö ansetts som "akut". Det har åkt ut och in i socialdemokraternas satsningar,vilket betytt in i retoriken, men ut i praktiken.
Det krävdes alltså en Alliansregering för att alla partier skulle våga tro på satsningarna så mycket att planerna på pendeltåg kunde ta fart.
Vi ser nu också hur alltfler motorvägar blivit säkra vägar med delade körfält.
Våra alliansvänner är väl ganska ense om att Alliansregeringen borde marknadsföra allt bra den genomfört lite bättre, men ska man välja, väljer jag innehållet framför ytan!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar