onsdag, april 15, 2009

Enade för en dag!

Thomas Östros lät i går kväll på TV-nyheterna som en karikatyr på sig själv. Idag blir det säkert mer av samma gamla retorik efter vårproppen. Jag korrigerar gärna mig själv imorgon om inte sossarna återigen startat sedelpressarna.
Vi minns väl ”utbildningsinsatserna” under sossarnas regeringstid. Oavsett om man hade en examen i programmering skulle alla arbetssökande genomgå s.k.datorutbildning.
Utbildningar som ofta bara hade som uppgift att berättiga till en ny stämplingsperiod.
Utbildningar som hyfsade arbetslöshetssiffrorna i statistiken. Nu jämför vi oss med andra länder och med samma måttstock, och det är bra!

I dagens Barometer har vänsterpartiet beskyllt regeringen för att Soppscenen nu måste läggas ner i Kalmar. Annars brukar det i vänsterns värld vara EU:s fel när något populärt är i fara.
Jag vet också att vänstern gärna skulle kommunalisera och förstatliga allt om de kunde.
Vänstern vill att de som arbetarska lämna in alla intjänade pengar till kommunen så politiker kan bestämma vad vi ska underhållas med. Jag vill ge lite mera utrymme att välja själv.

För en enda dag kommer vänsterkartellen i Kalmar och Sverige att vara enade i en enda sak. Att regeringen gör för lite och för sent. Jag återkommer i morgon om jag måste korrigera detta.

Inga kommentarer: