torsdag, april 09, 2009

sagt från den digitala piedestalen

Östrans Peter Akinder kallar idag min blogg för en digital piedestal. Intressant vinkling!
Att skolinspektionen fällt Stagneliusskolans språkresa som engagerade lärare ordnat med motiveringen att skolan ska stå för hela kostnaden, måste naturligtvis respekteras. Jag har inte hört någon säga något annat.

Som jag tidigare bloggat om så är barnen som börjar Gymnasieskolan på väg in i vuxenlivet med alla de val man då måste göra.
Att man då också kan jobba ihop till en resa eller något annat som man väljer istället, tycker jag kan vara en bra erfarenhet och det kunde dessutom vara de här barnens enda chans att komma med på en resa. Det behöver jag ju inte sluta att tycka även om jag självklart anser att man ska följa skolinpektionens rekommendationer.

Inga kommentarer: