tisdag, maj 05, 2009

Jag yrkade inte avslag!

Man blir ju bara så matt när man läser Barometern som idag skriver att jag yrkar avslag på en försäljning av fastigheten Månstenen i Oxhagen. Visst kan man ha synpunkter på propositionsordning och och samtalsklimat på våra kommunstyrelsesammanträden, men man det är allvarligt när det är så otydligt att besluten kan missuppfattas på detta sätt. Jag lämnade ju dessutom mitt yrkande skriftligen till media.

Jag har alltså inte yrkat avslag på försäljningen!
Däremot ser jag att man inte gör några direkta framsteg när det gäller Kalmar som cykelstad.
Det är bara viljan att stänga bilarna ute som förenar.

Vid senaste fullmäktige hade vi en detaljplan där man också försvårade för cyklisterna. Här är Oxhagenområdet redan tidigare bebyggt och redan då utlovade man en cykelväg som ännu inte påbörjats. Det är alltså på förekommen anledning som jag skrev följande yrkande igår.

" yrkande från Folkpartiet liberalerna i KalmarKalmar
en cykelstad i retoriken, bör bli en cykelstad även i praktiken. Cykelstrategin innebär att fler människor ges möjligheter att cykla i Kalmar och kommunens uppgift är att stödja denna strategi.Tidigare utlovad cykelväg vid Kungsgårdsvägen förbi de nya studentbostäderna längre norrut på Kungsgårdsvägen är ännu ej påbörjad och Folkpartiet liberalerna anser därför att en ny cykelväg skall färdigställas omgående och vara påbörjad innan byggnation av Månstenen 4 påbörjas och den gamla cykelvägen/banvallen rivs upp."
Inger HilmanssonFolkpartiet liberalerna

Vill du ha en rättvis bild så läs protokollen!

Inga kommentarer: