torsdag, maj 07, 2009

Sanningen om Salve!

Var bara tvungen att titta på Johans blogg efter citat från våra bloggar om Salve på Barometerns insändarsida.
Han skriver:”Alla som har följt denna fråga vet naturligtvis att jag efter bara några månader som nytt kommunalråd drev igenom att kommunen skulle ta sin hand från Salve projektet. Det vet också Inger Hilmansson. Att skilja på sanning och lögn för henne tycks dock vara lika svårt som att förena vatten och eld.”

DETTA ÄR SANNINGEN!
Då beslutet om att permanenta Salve vid Dämmet togs 24 november 2003, tillhörde Johan Persson de socialdemokrater som argumenterade för och biföll detta projekt och han finns också med i protokollet som en av de socialdemokrater som yrkade bifall till beslutet. Han har inte heller någon gång visat betänkligheter mot att nya skattemedel skulle tillföras Salve. Bolaget var uppenbart konkursmässigt och det kan inte ha varit något svårt övervägande att som nytt kommunalråd ”ta sin hand från projektet”. Det är sanningen och protokollet från alla sammanträden finns i kommunens arkiv. Att jag och hela FP yrkade avslag är väl känt.

Däremot har ju Johan Persson en förmåga att verbalt få det att låta som om han kommer in som den räddande ängeln. Har vi av alla policy missat en policy mot att ljuga i kommunen?
Nu överlåter jag åt läsarna att själva bedöma om i vilken grad även Johan Persson från allra första början gav projektet sin välsignelse. Jag tycker det är väldigt viktigt att skilja sanningen från lögnen, och jag har inte speciellt svårt för det.

Men lite fel kan det alltid bli.
Idag fick jag ett förtydligande i Barometern om mitt yrkande vid Kommunstyrelsen i måndags. Tack för det Barometern! För mig är det väldigt viktigt att det inte blir några missuppfattningar, bara för att majoriteten i debatten försöker att få beslutet till något annat än det var.
Den irriterade insändare jag skrev och skickade in tidigt på tisdagsmorgon, när jag läst tidningen, kommer kommer nog snart in i Barometern.

Men ibland är det också en liten ventil att skriva av sig på bloggen.

Inga kommentarer: