måndag, juni 21, 2010

Behöver nog en retorikkurs?

Nu när bröllopet är över och prins och kronprinsessa är på smekmånad frossar tidningarna så länge det går i analyser av prins Daniels tal. Hörde det inte själv i direktsändning, men på webben, och antingen är han en begåvning på området, eller har han gått alla kurserna! Att tala inför alla dessa kungligheter och folkvalda måste vara något annat än att ställa sig i fullmäktiges talarstol, vilket kan vara nog så spännande.

Där stod vi i kväll och jag hade frågat angående socialdemokraternas löfte om heltid till alla och uppdrag att ordna önskad sysselsättningsgrad i Kalmar.
Nu pågår det projekt i Kalmar omsorgsförvaltning och jag ställde frågor kring det i en interpellation till Birgitta Elfström.

De var som en irriterad bisvärm och Steve Sjögren, omsorgshämndens ordförande, surrade. Att vänstermajoriteten attackerade så beror nog på att de inte hade svarat på frågorna, och kanske kände sig lite pressade för det.Jag försökte få lite svar om projektet med önskad sysselsättningsgrad men jag fick veta en hel del andra saker som jag kanske också får nytta av någon gång.En retorikkurs vore nog något i alla fall....

I morgon är det arbetsutskott och det var många ärenden, men där är det inte så mycket media och då blir retoriken annorlunda, även för de som kan.

Inga kommentarer: