fredag, september 17, 2010

Det viktigaste valet!

Nu får vi snart resultatet av fyra års arbete. Detta val känns så otroligt viktigt eftersom vi nu sett att det finns ett verkligt alternativ till socialdemokraterna.
Många människor uttrycker hur avgörande detta val är för deras livssituation, eftersom socialdemokraterna, miljöpartiet och vänsterns alternativ nu, i ljuset av Alliansens regeringspolitik, allt tydligare ses som gårdagens lösning på framtidens utmaningar!

Jag ser tydligt, både på lokal nivå och nationellt att den rödgröna trion finns bara för att de måste. Inte för att de vill!
Dessutom har de ingen färdig plattform att styra efter men inom snart sagt varje område så ska de lägga upp några nya miljarder till. Ingen vill räkna på slutnotan, och det gäller också på lokal och riksnivå.

Att Socialdemokraterna har en väl tilltagen valbudget är inte svårt att räkna ut.
Jag vet inte hur många gånger Johan Persson ramlat ner genom mitt brevinkast. När jag tänker på hur vi i Folkpartiet liberalerna tvekar inför priset att skicka ut
en enda folder, kan man begrunda hur olika förutsättningarna är för partierna!

Men det är priset för att vi liberaler vill stå fria från olika intressegrupper, och jag är stolt över vår hållning här.
Det är dock bedrövligt att de av LO:s medlemmar som inte är socialdemokrater, ska tvingas betala socialdemokraternas valrörelse med sina medlemsavgifter. Och speciellt i ett så viktigt val som detta. Att det sker helt öppet gör det inte mindre klandervärt.


Godisregn med löften och på materialregn till hushållen. Jag hoppas att Kalmars invånare genomskådar dessa trick, men på söndag vet vi.

Inga kommentarer: