lördag, september 11, 2010

Jag lovar medvind på alla cykelvägar!

Att som Socialdemokraterna,lova lämna in ansökan om fotbollsEM 2020 är ju en väldigt angelägen fråga!Och är en ideologiskt viktig fråga för socialdemokrater med hög i angelägenhetsgrad på alla nivåer i politiken.
Evenemang och monument är de nya profilfrågorna!

Kan det vara någon som röstar på ett parti av denna anledning.
Ja, det kan det, och här i Kalmar fick en elitspelare mer än 1000 röster trots att han knappt uttryckt en egen politisk åsikt före valet eller nu under sina fyra år i kommunfullmäktige.Men socialdemokraterna använder honom i alla möjliga sammanhang. Men han är supertrevlig och elitfotboll är ett tabubelagt diskussionsområde i Kalmar, jag vet. Precis som annat som drivs runt med hjälp av skattebetalares pengar här.

Det är t.o.m känsligare än att diskutera bordeller på Öland. Också en superviktig valfråga och därför ska jag nu spela ut ett av mina väldigt viktiga vallöften här.

JAG LOVAR MEDVIND PÅ ALLA CYKELVÄGAR OM JAG VINNER VALET!!!
Jag vet att det är en viktig valvinnarfråga!
Medvind på alla cykelvägar? Omöjligt säger någon.
Dessa bakåtsträvare. Vad ska vi göra med dem?

Inga kommentarer: