söndag, mars 15, 2009

ur askan i elden!

Har haft en härlig helg hos goda vänner i Malmö, men började en aning omtumlande när jag skulle stänga av mobilen inför operaföreställningen i Köpenhamn på kvällen. Mobilen var borta!
Hög tid att inta sin plats, men fick ringa ett nödsamtal för att få hjälp att spärra den.
Tusen tankar blandade sig med operans första toner, men det är ju en världslig sak ändå.

I pausen försökte vi tänka ut alla ställen vi varit på och efter Lucretia vände vi "hem" till Malmö.
När jag klär av mig ligger mobilen i bakfickan! Där har jag aldrig någonsin haft den, och när vi ringt till mig för att lokalisera den, var det väl för mycket folk för att jag skulle uppfatta den.
Det värsta som kunde hänt den kvällen var nog att den börjat ringa under föreställningen!
Då hade jag hamnat ur askan i elden, kan man säga!

Nästa dag löstes spärren och jag är nu en erfarenhet rikare!

Inga kommentarer: