tisdag, augusti 31, 2010

Statskupp- då först är det ok att klaga enligt Östran!

Peter Akinder skriver idag apropå min gårdagsblogg." vad är det som har hänt?
En statskupp? Systematisktvalfusk? Planerat politiskt attentat avslöjat?

Ska det gå så långt som till statskupp innan vi med Östrans godkännande har rätt att protestera mot att socialdemokraterna låter våra motioner ligga i flera år och sen dessutom ställer in det sista kommunfullmäktige, vår sista chans innan valet att debattera politiken i Kalmar?

Under dessa fyra år i politiken har jag verkligen förstått att öppenhet och demokrati måste försvaras varenda dag, även om det kostar på!

Jag får också väldigt mycket stöd och "stå på dig", men min röst tystnar efter valet om inte denna support omvandlas till en röst för mig i valet.
Jag kommer dock aldrig att anamma Peter Akinders mått på proportioner då man ska gå in och försvara demokratin!
Det finns hur många bevis som helst för att detta kommunfullmäktige ställdes in för att minimera oppositionens möjlighet att granska makten, och förhindra en debatt om de ärenden som finns och borde finnas på agendan.

Inga kommentarer: